ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΘΗ;

Γιατί κάθε χρονιὰ ἡ τἐλεση τῶν φρικτῶν Παθῶν τοῦ Ἰησοῦ μαγνητίζει μὲ ἕναν ἰδιαίτερο τρόπο πιστοὺς ἢ λιγότερο πιστοὺς ἢ ἁπλῶς περίεργους; Πρόκειται γιὰ μία ἐπιτέλεση (performance) τοῦ σωματικοῦ πόνου […]

Read Article →

Ο ΚΟΜΗΤΗΣ ΦΑΜΠΡ

Αντί για μια ταπεινότερη εμφάνιση ο Φαμπρ διάλεξε τον αέρα του επηρμένου δασκάλου και του ιεραποστόλου που ήρθε να μας σώσει και να μας βγάλει από την «απομόνωση». Αυτή η αφ᾽ υψηλού εμφάνιση σε συνδυασμό με την έλλειψη σεβασμού προς τους έλληνες καλλιτέχνες είναι που θύμωσε και πλήγωσε. Όχι η τέχνη του. Ούτε το σύμπαν του.

Read Article →

AΓΑΠΩ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΟΧΙ ΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ

Αυτό βουΐζει στ᾽ αυτιά μου τις τελευταίες μέρες από στόματα φίλων καλών, μετά τις δηλώσεις των επισκόπων Αμβροσίου Καλαβρύτων,  Ανθίμου Θεσσαλονίκης και Σεραφείμ Πειραιώς για το σύμφωνο συμβίωσης. Έναν νόμο […]

Read Article →

SUPERBIA

Ἡ αὐταρέσκεια, ἡ οἴηση καὶ ἡ κενοδοξία μαζὶ σὲ ὅλο τους τὸ μεγαλεῖο. Οἱ ἀστοχίες ποὺ ἑδράζονται στὸν ναρκισσισμὸ καὶ στὴν αἴσθηση ἀνωτερότητας, ποὺ φέρουν ὅλοι οἱ γήινοι σωτῆρες, ἡγεμονίσκοι ποὺ πάσχουν ἀπὸ τὸ σύνδρομο τοῦ μεσσιανισμοῦ.

Read Article →

ΤΟ ΑΝΘΟΣ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΠΛΗΓΩΝ

Ἀπὸ παιδὶ μὲ κέντριζε ἕνα λουλούδι ποὺ τὸ ἔλεγαν οἱ μεγάλοι ρολογιά καὶ ἔψαχνα νὰ διαβάσω ἐπάνω του τὴν ὥρα. Ἔβλεπα δεῖκτες, ὄχι ἀριθμούς, καὶ μοῦ ἔδινε τὴν ἐντύπωση τοῦ […]

Read Article →

OΡΚΕΛΑΤΟ

Στὸν «Γάμο τοῦ Καραχμέτη» τοῦ Παπαδιαμάντη ὑπάρχουν λεπτομερεῖς ἀναφορὲς στὰ ἐνδύματα τῶν ἡρώων ποὺ εἶναι ἀποτυπώσεις τῆς παραδοσιακῆς φορεσιᾶς τῆς Σκιάθου. Bέβαια, στὴν παράσταση ποὺ ἔχει σκηνοθετήσει ἡ Ὄλια Λαζαρίδου, […]

Read Article →

ΠΑΝΤΡΕΨΟΥ ΚΑΙ ΜΕΝΑ

Μία ἰδιαίτερη καὶ μοναδικὴ παράσταση παρακολουθήσαμε ὅσοι βρεθήκαμε στὸ νοσοκομεῖο κρατουμένων «Ἅγιος Παῦλος» τῶν φυλακῶν Κορυδαλλοῦ. Μία παράσταση ποὺ ὀργανώθηκε ἀπὸ τὸ Τμῆμα Θεατρικῶν Σπουδῶν τοῦ ΕΚΠΑ σὲ συνεργασία μὲ […]

Read Article →

Ο ΕΡΧΟΜΕΝΟΣ

Αυτή την ιστορία που είναι ανάκατη με δάκρυα και γέλια η Φριντζήλα κατάφερε να την κάνει προσιτή και απολαυστική. Κυρίως, μου επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά ότι απεχθάνεται τη σοβαροφάνεια και ότι γνωρίζει να απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό, που δεν χρειάζεται να είναι ειδικό για να κατανοήσει τη σκηνική δράση.

Read Article →

ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΑ ΤΗΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ

Ο θρύλος της Φρίντα Κάλο, της γυναίκας με την ανοιχτή αμφισεξουαλική δραστηριότητα, την ποιητική και ενεργητική στάση προς τον κόσμο, με τις διαρκείς υπερβάσεις του σωμτικού πόνου προκαλεί το ενδιαφέρον της γενιάς της αμφισβήτησης, η Φρίντα η παράλυτη-όμορφη.

Read Article →

ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΦΩΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΤΑΦΟΥ

Κυκλοφοροῦν διάφορα κείμενα γιὰ τὴ δῆθεν ἀπάτη τοῦ φωτὸς τοῦ Παναγίου Τάφου ἀπὸ ἀνθρώπους ποὺ δὲν ἔχουν ἐπισκεφθεῖ ποτὲ τὰ Ἱεροσόλυμα. Ἐγὼ διαβάζω καὶ πάλι μὲ προσοχὴ τὸ κείμενο ἑνὸς […]

Read Article →

ΘΕΑΤΡΟΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

Ἡ πόλις Ἱερουσαλήμ, ὁποὺ σήμερον εἶναι θέατρον τόσον λαμπρᾶς Ἑορτῆς, εἰς ὀλίγες ἡμέρες θέλει γένῃ θέατρον τῆς φρικτῆς τραγωδίας. ΗΛΙΑΣ ΜΗΝΙΑΤΗΣ, «Κυριακὴ τῶν Βαΐων», Διδαχαὶ εἰς τὴν Ἁγίαν καὶ Μεγάλην […]

Read Article →

ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΦΙΛΙΑΣ

Κάπου διάβασα ἕνα σχόλιο τῆς Μάρως Βαμβουνάκη, πὼς τὸ Σάββατο πρὶν τὴ Μεγάλη Ἑβδομάδα, τὴ μέρα μνήμης τοῦ Λαζάρου, γιορτάζουμε τὴ φιλία. Καὶ εἶναι καταπληκτικὸς ὁ τρόπος ποὺ τονίζεται αὐτὸς […]

Read Article →

ΑΜΝΗΣΙΚΑΚΙΑ

Μία ὁδὸς καὶ στράτα λοιπόν, ὁποῦ μᾶς ὁδηγᾶ πρὸς σωτηρίαν, ἀσφαλέστατα εἶναι καὶ τούτη, καὶ ἀπὸ ὅλες ὠφελιμώτερη, χωρὶς κόπου καὶ μόχθου, καὶ συντομώτερη, ἤγουν ἡ ἀμνησικακία, νὰ μὴν ἐνθυμούμεσθεν […]

Read Article →

ΚΛΑΙΓΑΝΕ Κ’ ΟΙ ΠΕΤΡΕΣ

Στὴ μνήμη τοῦ δασκάλου Γιώργου Ζουγανέλη ποὺ ἔφυγε αἰφνίδια Ξαναδιαβάζοντας τὸν Κόντογλου, στέκομαι στὴν ἱστορία τοῦ Κώστα Μπρούζου. Ὁ Μπροῦζος εἶναι ἕνας ἥρωας τοῦ καιροῦ τοῦ Κόντογλου, δηλαδή τῆς ἐποχῆς […]

Read Article →

MΑΓΙΚΟ ΝΗΣΙ

Στο νόμο που ισχύει σήμερα στους σκοπούς του Εθνικού Θεάτρου περιλαμβάνεται «η έρευνα, η αναζήτηση και ο πειραματισμός σε νέες μορφές θεάτρου και σκηνικής έκφρασης». Σε ένα τέτοιο πλαίσιο είναι κατανοητό ότι μια παράσταση στην Πειραματική Σκηνή μπορεί να ενδιαφέρεται να εξερευνήσει κρυμμένες αλήθειες, «δύσκολες» ιστορίες και να βασίζεται σε ερευνητικά δεδομένα, αυτοβιογραφικά στοιχεία και μαρτυρίες σε αρχεία, πρακτικά, ειδήσεις, στην πολιτική επικαιρότητα σε μια σειρά από καταγραφές και τεκμήρια.

Read Article →

ΕΦΥΓΕ Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΜΑΣ

Σήμερα, ανήμερα του αγίου Ιωάννη αναχώρησε από τον κόσμο τούτο η κορυφαία ηθοποιός του θεάτρου μας Άννα Συνοδινού. Η Συνοδινού υπήρξε η πρώτη γυναίκα που ενσάρκωσε τον ρόλο της Θεοτόκου […]

Read Article →