ΠΟΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΝΙΚΟ;

To Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων κτίστηκε στο πρώτο μισό του 19ου αιώνα και είναι σχεδιασμένο από τον γερμανό αρχιτέκτονα F. Staufert και λειτούργησε αρχικά ως Δημοτικό Νοσοκομείο με το όνομα «Ελπίς».

To Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων κτίστηκε στο πρώτο μισό του 19ου αιώνα και είναι σχεδιασμένο από τον γερμανό αρχιτέκτονα F. Staufert και λειτούργησε αρχικά ως Δημοτικό Νοσοκομείο με το όνομα «Ελπίς».

Σήμερα το πρωί έμαθα για τους υποψηφίους δημάρχους της Αθήνας. Και σήμερα το πρωί διάβαζα τις σκέψεις του Νίκου Ξυδάκη για την ανάπλαση της Πανεπιστημίου και της Ομόνοιας (κόστος 80 εκατομμύρια), όπου σημείωνε και την ανάληψη των υποχρεώσεων του Μεγάρου Μουσικής από το κράτος (ανέρχονται στα 230 εκατομμύρια ευρώ) και αναρωτιόταν εύλογα:

Ποια ανάπτυξη όμως θα πυροδοτήσει στο βομβαρδισμενο αθηναϊκό κέντρο, ποια ανακούφιση θα προσφέρει στους άνεργους και στους κατεστραμμένους εμπόρους των φαλιρισμένων καταστημάτων; Γνωρίζουμε ότι οι δημόσιες επενδύσεις είναι ένα από τα βασικά εργαλεία καταπολέμησης της κρίσης, σύμφωνα με την κεϋνσιανή προσέγγιση: δημιουργείται απασχόληση, κυκλοφορεί χρήμα, παράγεται πλούτος. Αλλά η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου και η πολλοστή ανάπλαση της Κοραή και της πολύπαθης Ομόνοιας ή της πλατείας Δικαιοσύνης, με ποιο τρόπο θα ζωντανέψουν τη ρημαγμένη Σταδίου και τα Χαυτεία; Αναρωτιέμαι, δεν έχω απάντηση.

Ούτε γω έχω. Όταν μάλιστα διέρχομαι με πόνο ψυχής την έρημη στοά του βιβλίου ή όπως σήμερα πέρασα από ένα άλλο σημείο λίγες εκατοντάδες μέτρα πιο πάνω. Μιλάω για το Πνευματικό κέντρο. Περνώντας από την Ακαδημίας θα πρέπει να κοντοσταθείς για να διαπιστώσεις ότι οι φιγούρες που κινούνται μπροστά από το περικαλλές κτίσμα δεν είναι τουρίστες ούτε φιλότεχνοι που ήρθαν να δουν μια έκθεση στην αίθουσα Κόντογλου.

Περπάτησα όλο το διάστημα από την Ασκληπιού έως τη Μασσαλία, συντροφιά με δύο φίλες μου. Το θέαμα, 12.20, το μεσημεράκι ήταν αποτροπιαστικό. Ομάδες εξαρτημένων στα παγκάκια, στα σκαλάκια παραπλεύρως, να τρυπιούνται με την ίδια άνεση που θα έπιναν νερό από ένα μπουκάλι, με σηκωμένα μανίκια, να ψάχνουν εναγώνια μια ένα κανάλι στη σάρκα για να ρεύσει η ουσία. Άλλοι όρθιοι, στραμμένοι στο σφραγισμένο Θεατρικό Μουσείο να αναζητούν σε άλλα σημεία του σώματος διόδους ανακούφισης από τη στέρηση. Και μεις σα να μην τρέχει τίποτα… Μέχρι που η μια φίλη κάλεσε την αστυνομία για να καταγγείλει την ανεμπόδιστη διακίνηση των ναρκωτικών μέσα στο κέντρο. Για να της πει, βέβαια η αστυνομία, τί; Δεν είμασταν ούτε σε κάποιο απόμερο σημείο, δεν είμασταν κάπου που ήταν δύσκολο να ξέρουν αυτοί που πρέπει να ξέρουν εάν γίνονται παραβάσεις. Τη μάλωσα για το μάταιο της κλήσεως. Δεν είναι δυνατόν να μην ξέρουν τί συμβαίνει εκεί, και παρακάτω, και ακόμα παρακάτω στις πολυφυλετικές συντροφιές χρηστών και εμπόρων.

Εμένα άλλο με απασχολεί: πού είναι ο Δήμαρχος αυτής της πόλης; Πώς ανέχεται σε ένα ιστορικό κτήριο το οποίο είναι το κεντρικό διοικητικό κτίριο του Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου, που είναι ιδιοκτησία δική του, δηλαδή ανήκει στους Αθηναίους να στερεί από τους κατοίκους το δικαίωμα της πρόσβασης στον χώρο αυτό. Από γονείς να φέρουν τα παιδιά τους αλλά και από δασκάλους να φέρουν τις τάξεις τους. Διαβάζω μάλιστα στον ειδικό ιστότοπο του Πολιτισμικού Οργανισμού πώς «στο κεντρικό κτίριο λειτουργεί κέντρο πληροφόρησης για ολόκληρη την πνευματική και καλλιτεχνική κίνηση της πρωτεύουσας, έτσι ώστε οι Αθηναίοι να ενημερώνονται για την κίνηση των θεάτρων, των γκαλερί, τις μουσικές εκδηλώσεις, τα μουσεία, τους αρχαιολογικούς χώρους και τα παιδικά προγράμματα».

Πώς γίνεται ο κύριος Δήμαρχος να απαγορεύει σε όποιον επισκέπτη Έλληνα ή ξένο να πλησιάσει το εξαιρετικό νεοκλασσικό, να το μελετήσει από κοντά και να το επισκεφθεί στο εσωτερικό του; Πώς συμβαίνει, δηλαδή, ενώ από τη μια προσκαλεί στο κτήριο αυτό μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου να πάρουμε «για ξεκούραση, ένα αναψυκτικό στον κήπο του Πνευματικού Κέντρου της Αθήνας στην οδό Ακαδημίας», από την άλλη να μην γίνεται τίποτα από τους αρμόδιους, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, για να αλλάξει αυτό το σκηνικό με τις περιπλανώμενες σκιές;

Πού είναι ο κύριος Καμίνης, ο και πάλι υποψήφιος;

Δεν έχω καμιά απάντηση Νίκο Ξυ!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s